BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 12 oktober 2009

Här handlar vi aktier

Igår överraskades jag av att det dragits nästan femtusen från mitt sparkonto?! Som student blev jag väldigt stressad och undrade givetvis vart mina sparade pengar tagit vägen! Ringer upp banken idag då de talar om att jag blivit erbjuden att köpa fler SWEDBANK aktier (vilket stämmde) och att tackade jag inte nej (vilket jag inte gjort)så köper banken aktierna åt mig. Oooh. Vilket förklade samma transaktion för ca två år sedan då det dragits femtusen kr, då tänkte jag att så var det bara (?)

Så som student under mina tre år har jag tydligen handlat aktier för närmare tiotusen (10 000) kr.. snacka om.. Här går jag och lever på ingenting men jag köper aktier som en tok! haha..well well är ju bra med ett långsiktigt sparade..hoppas nu bara inte jag behöver dessa pengar..då måste jag skatta 30 procent på vinsten:( Såå vad underbart!

0 kommentarer: