BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 10 februari 2010

Skit landsting!!

Vad är detta? Vad har jag pluggat till? Detta är ju fruktansvärt..vi är verkligen inte värda något, dra in vad skall vi dra in på? Det finns snart inget som heter patientsäkerhet..Hur mkt mera skall vi vårdpersonal kunna jobba/springa? Fortare kan vi nog inte jobba..sen är detta inget yrke som du kan jobba ackord på..även som "högre makter" önskade detta. MEN det är människors liv VI jobbar med. Dra ned på era löner istället, nyblivna ssk går med en lön på 21200 kr i mån sedan sitter det männsikorhögre upp i landstinget med 90000kr/mån..vad görs för arbete för att vara värd så mkt pengar per mån? Dra ned på era löner istället så kanske vi kommer spara 2 miljoner lite snabbare..ursch..!! Skall göra något annat..men vad?
Funderar på att köra Taxi, rörmockare.. Hmm i morgon skall jag gå och skriva in mig på arbetsförmedlingen och anmäla mig på alfakassan. Kul när du pluggat flera år..jag får ju inte pengar någonstans ifrån..Hur skall jag klara mig??:S

1 kommentarer:

Sophie sa...

Men vad är det du säger, blir du utan jobb nu?!?! SKitprupp!!
Du har iaf fått en award i min blogg, go get it girl! Puss!